Abstract | Cilj: Cilj je ovog istraživanja procijeniti stavove studenata prve, druge i treće godine preddiplomskog studija sestrinstva o testiranju na virus HIV-a. Također, cilj je utvrditi postoji li razlika s obzirom na spol, dob, srednjoškolsko obrazovanje, godinu studija (prva, druga ili treća), radni status i godine radnoga staža. Ustroj studije: U svrhu istraživanja koristit će se samostalno konstruirani anketni upitnik koji se sastoji od dva pitanja otvorenoga tipa, pet pitanja zatvorenoga tipa i 20 tvrdnji. Odgovori se vrednuju na Likertovoj skali od 1-5 (1 = uopće se ne slažem, 2 = djelomično se ne slažem, 3 = niti se slažem niti se ne slažem , 4 = djelomično se slažem i 5 = u potpunosti se slažem) Ispitanici i metode: Studenti prve, druge i treće godine sveučilišnoga preddiplomskoga studija sestrinstva Medicinskog fakulteta u Osijeku. Rezultati: Podaci su statistički obrađeni u računalnom programu R (www.r-project.org, inačica 3.2.3.). Deskriptivno su kategorijski podaci iskazani pomoću apsolutnih i relativnih frekvencija, dok su numerički iskazani pomoću medijana, prve i treće kvartile, zbog nepostojanja normalnosti distribucije. Normalnost je distribucije ispitana pomoću Kolmogorov-Smirnovljevog testa. Razlike su među kategorijskim varijablama ispitane pomoću χ2 testa, među numeričkim varijablama pomoću Mann Whitney U i Kruskal-Wallisovog testa, dok je korelacijska analiza numeričkih varijabli i odgovora na Likertovoj skali ispitana Kendallovim tau testom. Razina statističke značajnosti određena je s p<0,05. Zaključak: Vrijeme ne radi za nas, a još manje sram i strah od pomisli kako se suočiti s partnerom/partnerima i od njih zatražiti da se podvrgnu testiranju. Sretna je okolnost kako za mnoge uzročnike zaraze postoje kvalitetni i brzi dijagnostički testovi kojima se zaraza dokaže za nekoliko sati ili dana. Svatko tko je bio u situaciji u kojoj se mogao zaraziti HIV-om može se anonimno, dobrovoljno i besplatno testirati u nekom od Centara za anonimno i besplatno savjetovanje i testiranje na HIV (HIV savjetovališta) koja djeluju u zavodima za javno zdravstvo. |
Abstract (english) | Objective: The aim of this study was to evaluate students attitudes. The undergraduate nursing studies about HIV testing. In this research, aim is also determining whether there is a difference with respect to: Sex, Age, secondary education, year of study (I, II, or III.), employment status and years of service. Survey Participants and Methods: for the purpose of the research will be used independently designed questionnaire consisting of two open-ended questions, and five closed questions and 20 statements. Answers are evaluated on a Likert scale of 1-5 (1 = strongly disagree, 2 = partly disagree, 3 = neither agree nor disagree, 4 = partly agree, 5 = strongly agree) Results: Data were statistically analyzed in the computer program R (www.r-project.org, version 3.2.3.). Descriptive are categorical data, presented using absolute and relative frequencies, while numerically expressed by using the median, first and third quartiles, due to the absence of normal distribution. Normality distribution was tested using the Kolmogorov Smirnov test. Differences between categorical variables were tested using χ2 test, the numerical variables using the Mann-Whitney U test and Kruskal Wallisovog, while the correlation analysis of numerical variables and responses to Likert scale tested Kendall's tau test. Statistical significance was determined with p <0,05. Conclusion: Time is not working for us, much less shame and fear of thought to face with a partner / partners and ask them to be tested. It is fortunate that many of the causes of infection are high-quality and rapid diagnostic tests, which it demonstrated in a few hours or a day or two. Anyone who has been in a situation where you could become infected with HIV, it can be anonymous, voluntary and free testing in some of the centers for anonymous and free counseling and testing for HIV (HIV counseling) operating in public health. |