Sažetak | Osnovni je cilj doktorskoga rada dobiti uvid u promjene studentskih očekivanja i procjena mentorskih kompetencija kao i samoprocjena mentora različitih godina studija te istoga naraštaja studenata tijekom cijelog studija. Ispitanici i metode Istraživanje je longitudinalno, presječno i prospektivno, provedeno u trajanju tri akademske godine, u KBC Osijek, na klinikama i odjelima nastavnim bazama Medicinskog fakulteta Osijek. U istraživanje su uključene dvije skupine ispitanika: tri naraštaja studenata (2011./2012., 2012./2013., 2013./2014.) prve, druge i treće godine sveučilišnog preddiplomskog studija Sestrinstvo, Medicinskog fakulteta Osijek i mentori kliničkih vježbi triju kolegija. Instrument je ispitivanja anketni upitnik koji se sastojao od pitanja o općim obilježjima ispitanika i 52 obilježja kompetencija mentora podijeljenih u šest kategorija. Instrument je prilagođen iz instrumenta The Nursing Clinical Teacher Effectiveness Inventory (NCTEI). Kriteriji za uključivanje kolegija iz pojedine godine studija bili su: kolegij zdravstvene njege, najmanje 60 sati vježbi, najmanje 8 ECTS bodova, najmanje osam mentora. Rezultati Procijenjene su kompetencije mentora značajno niže ocijenili od očekivanih kompetencija mentora studenti prvih i trećih godina studija, svih triju akademskih godina (p<0,001). Samoprocijenjene kompetencije mentora u izvođenju kliničkih vježbi, u odnosu na procjene studenata, značajno su višima ocijenili mentori svih triju studijskih i akademskih godina (p<0,001). U akademskoj 2011./2012. i 2013./2014. godini značajno su najniža očekivanja studenata druge godine (p<0,001), a najniže procjene studenata prve godine studija (p<0,001). U akademskoj 2012./2013. godini najniža su očekivanja i procjene studenata prve godine studija (p<0,001). Mentori treće godine studija, svih triju akademskih godina, značajno su precijenili vlastite kompetencije (p<0,001). Studenti istih godina studija, različitih akademskih godina, imaju značajno različita očekivanja (p<0,001) i procjene mentorskih kompetencija (p<0,001). Među ponavljanim samoprocjenama mentora nema značajne razlike za mentore prve (p=0,584), druge (p=0,587) i treće (p=0,292) godine studija. Očekivanja studenata tijekom trogodišnjeg studija u značajnom su porastu s porastom godine studija 176 Robert Lovrić Disertacija, 2015. (p<0,001). Studenti su tijekom studija najvišima ocijenili kompetencije mentora druge godine studija (p<0,001). Zaključak Očekivanja i procjene studenata, kao i samoprocjene kompetencija mentora razlikuju se s obzirom na godinu studija. Očekivanja studenata tijekom studija viša su porastom godine studija, a studentske procjene kompetencija mentora tijekom studija primarno ovise o mentorima i kompetencijama koje primjenjuju tijekom kliničkih vježbi. |