Naslov Zadovoljstvo pacijenata jednodnevnom kirurgijom katarakte.
Naslov (engleski) Patient satisfaction with the one day cataract surgery.
Autor Štefanija Kolačko
Mentor Biljana Kuzmanović Elabjer (mentor)
Član povjerenstva Biljana Kuzmanović Elabjer
Član povjerenstva Mladen Bušić
Član povjerenstva Mirjana Bjeloš
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Medicinski fakultet Osijek Osijek
Datum i država obrane 2015-11-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Oftalmologija
Sažetak Katarakta je zamućenje inače prozirne leće. Najčešće se javlja u osoba starije životne dobi, otuda i naziv senilna katarakta. Katarakta je najčešći uzrok reverzibilnog gubitka vida u cijelom svijetu, a pretpostavlja se da će do 2020.g. broj slijepih zbog katarakte narasti do 50 milijuna. Na Klinici za očne bolesti Kliničke bolnice Sveti Duh Medicinskog fakulteta Josipa Jurja Strosamayera u Osijeku provedena je kvantitativna presječna studija (7. i 8. mj. 2015.g.) na temu „Zadovoljstvo pacijenata jednodnevnom kirurgijom katarakte“. Hipoteza provedenog istraživanja bila je kako su pacijenti zadovoljni jednodnevnom kirurgijom katarakte.
CILJ: Cilj je bio utvrditi stupanj zadovoljstva pacijenata jednodnevnom kirurgijom katarakte i otkriti kritične točke na kojima bi se temeljila daljnja unapređenja.
ISPITANICI I METODE: Istraživanje je provedeno anonimnim anketnim upitnikom. Upitnikom je analizirana razina zadovoljstva pacijenata i koliko na njihovo zadovoljstvo utječe organizacija rada na Klinici, smještaj u dnevnoj bolnici, informacije dobivene od strane liječnika i medicinske sestre, tijek operativnog zahvata i odlazak kući dva sata nakon zahvata u lokalnoj anesteziji.
REZULTATI: Statističkom obradom dobivenih podataka utvrđeno je da najveći broj pacijenata, njih 87,2% zadovoljno operativnim zahvatom katarakte, a slijede ih oni koji su djelomično zadovoljni 8,1%. Najmanji broj pacijenata, odnosno njih dvoje, donekle je nezadovoljno operativnim zahvatom, a nijedan pacijent nije nezadovoljan operativnim zahvatom katarakte.
ZAKLJUČAK: Istraživanja su pokazala da je hospitalizacija posebno traumatično i stresno iskustvo za svakog bolesnika što se uvelike smanjuje uvođenjem u program dnevne bolnice.
Sažetak (engleski) Cataract is a clouding of the normally transparent lens. It is most common in the elderly, hence the name „senile cataract“ as is the most common cause of reversible vision loss worldwide and it is assumed that the number of blind people, due to cataract, will increase to 50 milion by 2020. At the Department of Ophthalmology, University Hospital Sveti duh, Faculty of Medicine „Josip Juraj Strossmayer“ a quantitative cross-sectional study (July and August 2015 ) was conducted on the subject „Patient satisfaction with the one day cataract surgery“. The hipothesis of the study was that the patients are satisfied with the one day cataract surgery.
OBJECTIVES: The aim was to determine the dergree of patient satisfaction with the one day cataract surgery and detect crtical points that could serve as a basis for the future improvements.
PARTICIPANTS AND METHODS: The study included 149 patients. The data in this study was collected by an anonymous questionnaire. The Questionnaire was used to analyze the levels of patient satisfaction and to determine to what exent is their satisfaction affected by the organization of work at the Universitiy hospital, accommodation on an outpatient basis, the information obtained by doctors and nurses, the surgery and being discharged from the hospital two hours after surgery under local anesthesia.
RESULTS: Statistical analysis of the obtained dana showed that the majority of patients, 87,2% of them, are satisfied with the cataract surgery, 8,1% are partially satisfied and the minimum number of patients, only two of them, are somewhat dissatisfied with the operation. There is no patient who is unhappy with the cataract surgery.
CONSLUSIONS: Studies have shown that hospitalization is an expecially traumatic and stessful experience, which is greatly reduces with the introduction of the daily hospital care.
Ključne riječi
operativni zahvat katarakte
dnevna bolnica
medicinska sestra
zadovoljstvo pacijenata.
Ključne riječi (engleski)
cataract surgery
daily hospital care
nurse
patient satisfaction
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:152:023573
Studijski program Naziv: Sestrinstvo Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaurens/baccalaurea) sestrinstva (univ. bacc. med. techn.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-04-11 11:21:25