Naslov | Mišljenja studenata sestrinstva o znanstvenoj čestitosti i autorskom vlasništvu |
Autor | Mateja Ljeskovan |
Voditelj/Mentor | Vesna Ilakovac (mentor)
|
Sažetak rada | Cilj istraživanja: Cilj je ovog istraživanja ispitati mišljenja studenata sestrinstva Medicinskog fakulteta u Osijeku o znanstvenoj čestitosti i autorskom vlasništvu te postoji li razlika u mišljenju s obzirom na godinu studija. Nacrt studije: Presječno istraživanje provedeno je na Medicinskom fakultetu u Osijeku. Ispitanici i metode: Istraživanjem je obuhvaćeno 206 ispitanika preddiplomskog i diplomskog studija sestrinstva. Metoda je ispitivanja anonimni anketni upitnik autorice dr. sc. Martine Mavrinac uz pristanak i upute o korištenju. Prvi dio upitnika sadrži opće podatke (dob, spol, godina studija), a drugi dio sadrži 29 tvrdnji koje se odnose na plagiranje, samoplagiranje i znanstvenu čestitosti u radovima znanstvenika i općenito u znanstvenoj zajednici Rezultati: Za pojam "znanstvene čestitosti“ zna 43,7 % ispitanika. Tijekom studija trećina se ispitanika upoznala s načelima znanstvene čestitosti, a gotovo svi ispitanici (95,2 %) smatraju kako znanstvenici pri radu moraju biti potpuno pošteni, bez obzira na okolnosti. Gotovo četvrtina (23,3 %) ispitanika smatra da je dopustivo zanemariti pojedinačne rezultate koji nisu jako bitni. Studenti prve godine preddiplomskog studija sestrinstva imaju najviše vrijednosti umjerenih pozitivnih stavova prema plagiranju (66 % ) i umjerenih subjektivnih normi (70 %) te se može uočiti kako vrijednosti opadaju s povećanjem godine studija. Zaključak: Možemo zaključiti da mišljenja studenata prve godine preddiplomskog studija sestrinstva o znanstvenoj čestitosti i autorskom vlasništvu nisu toliko kritična, no s godinama studija, studenti i studentice sve više se protive tom činu i oštro ga osuđuju. |
Ključne riječi | autorsko vlasništvo plagiranje studenti sestrinstva znanstvena čestitost |
Naslov na drugom jeziku (engleski) | Opinions of nursing students on scientific integrity and intellectual property |
Povjerenstvo za obranu | Vesna Ilakovac (predsjednik povjerenstva) Ines Drenjančević (član povjerenstva) Krešimir Šolić (član povjerenstva)
|
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Medicinski fakultet |
Mjesto | Osijek |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti Sestrinstvo
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | preddiplomski |
Naziv studijskog programa | Sestrinstvo |
Akademski / stručni naziv | sveučilišni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) sestrinstva |
Kratica akademskog / stručnog naziva | univ. bacc. med. techn. |
Vrsta rada | završni rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2017-11-13 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | Study goal: The aim of the research is to look into opinions of nursing students of Faculty of Medicine in Osijek on scientific integrity and intellectual property and whether the students' opinions differ concerning the year of their studies. Study design: A cross–sectional research was conducted on the Faculty of Medicine in Osijek. Participans and methods: : 206 respondents of udergraduate and graduate study of nursing were included in the research. Anonymus survey questionnare made by dr.sc. Martina Mavrinac, who gave her assent and usage instructions, was used as a research method. In the first part of the questionnare there is the general information (age, gender, year of study), and in the second part of the questionnare there are 29 claims concerning plagiary, selfplagiarism and scientific integrity in the works of scientists and in the scientific community in general. Results: 43.7 participants knows about the term „scientific integrity“. A third of the respondents got acquainted with the principles of scientific integrity during their studies, almost all the respondents (95.2%) consider that scientsts have to be honorable in their work, regardless of the circumstances. Almost a quarter (23.3%) consider that it is permissible to disregard the individual irrelevant results. The first year undergraduate students of nursing have the highest values of moderately positive attitudes towards plagiary (66%) and moderately subjective standards (70%). It can also be noticed that students of the higher years of studies have lower values compared with the students of the first year of studies. Conclusion: It can be concluded that the opinions of the first year undergraduate students of nursing on scientific integrity and intellectual property are not critical enough. Later, as the years of studying pass, students begin opposing and sharply condemning plagiary. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | intellectual property plagiary nursing students scientific integrity |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad u otvorenom pristupu |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:152:567490 |